30 Ocak 2010 Cumartesi

Gürcü Müziğine Giriş - Tusuri Satripialo







Müziğin birleştirici rolüyle...



Yaşasın halkların kardeşliği !



ve bu söylevin can bulmuş hali Kardeş Türküler den Vedat Yıldırım ın yorumuyla

Tusuri Satripialo

kırık dökük bir halk ezgisi

BGST albümünde dinledikten sonra karşıma SONBAHAR filminde çıkmıştı. Filmin kahramanı arkadaşıyla kafaları çekerken fonda Gürcü kadınlardan bu şarkı çalmaktaydı. Albümde de iki versiyonu var hepside güzel aslında ezgi güzel olunca hepsi ayrı bir tat gibi geliyor bana...



tu ase turpa ikavi

rad ver gamçnevdi iao

imad rom sikuvarulistvis

guli ar gamiğiao

ahla shva neba ver vnahe

alersit gamağviao

tkbiladats mai kurkura

kalta zed damartziao

...

madem böyle körpe idin neden fark edemedim seni

neden böyle bir sevgiye yüreğimi açmadım

bir yol var mıydı seni sevmekten başka

sen ki şefkatle uyandırdın beni

tatlı dille fısıldadın kollarına aldın beni

...

Gürcü müziğine dair keşfettiklerim devam edicek...

böyle başlamak istedim temeli olması bakımından.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder